Wednesday 28 December 2016

MULUT MANUSIA LEBIH TAJAM DARI PEDANG


Bismillah..

Ntah betoi ntah x betoi title atas tuu....tp sungguh..mulut manusia nii tajam ya amat....tajam lagi dr mata pedang....depan punya la baik pijak semut pun x mati..belakang nauzubillah.....kalau benda x betoi, janganlaa dok mereka reka..benda hat x dak x dak tu hg p canang kt org...x takut azab Allah kaa...serious talk aku x sangka langsung hg jnis yg mcm ni...bila org yg rapat2 dgn hg cerita dkt aku, siap tunjuk bukti segala bagai, sedih sgt2 aku rasa..sakit sgt2 aku rasa...cuma aku rasa hg beruntung sebab aku x tergerak hati dan tak tergamak nk balas dan nk buka aib hg...tapi aku harap sudah sudahlaaa tabur firnah...bukannya hg x mati...bukannya hg x masuk kubur.....

Benda yg aku buat atas permintaan hg...hg yg suruh..demi Allah hg yg suruh..tp finally hg p ckp kt org kata semua dari aku..permintaan aku..apaa ni..mujur Allah tu Maha Adil..org2 yg hat hg p canang tu sebenarnya dh taw perangai hg..dah tau baik buruk hg..dh taw luaq dlm hg....aku yg bongok sbb baru knai hg x taw kata hg lagu tu..kalau aku taw perangai munafik hg, perangai pura2 hg nii, xdaknya aku nk dgq ckp hg....skrg ni ak buat x taw dlu..aku simpan dulu..aku peram dulu..aku hadam dulu..tp satu jaa...kalau sampai satu tahap yg aku dah x mampu nk tahan, masa tu aku akan bukak semua dan aku akan luah sama...aku harap dan berdoa semoga hg berubah dan berhenti perburuk burukkan org sana sini..sbb sikap dan perangai hg tu x sesuai dgn muka hg yg baik.....x baik buat mcm ni kt org...esok2 kna dkt hg baru hg ada akai baru hg nk menyesal......dah laaaa..aku sakit hati sebenarnya skrg ni...dalam kepala aku ni penuh ngn muka hg jaaa...gerammmmmm..sakit hati sgt2....berubah k berubah......

No comments:

Post a Comment