Tuesday 2 July 2013

OUH SUNTIKAN HPV!!

bismillah..

28 jun baru2 ni, alhamdulillah, dengan jayanya aku dah dapat suntikan HPV khas untuk kaum hawa..haha..mula2 nervous gila2..ya laa, sebelum ni buat lek jaa, tapi makin ramai pulak aku dok dengaq kata sakit sakit sakit..meremang bulu roma aih..pagi tu aku pon pi la cucuk dengan tirah, shera, dyana and fatin..alhamdulillah semua selamat walaupun ada yg hampir2 nak rebah ke lantai..haha..

lepas cucuk patutnya kena rehat dlm UK tu 20 minit..tp aku lepas2 cucuk ja, isi borang terus blah..bukan nak buta teror ka apa ka, dah mmg x sakit bg aku..malas la pulak nak nunggu2 nih..bek balik ccepat2, makan nasi, gedebom terjun katil balik..yg tu lg best..tp mlm tu tgk tgn dh bengkak bekas cucuk tu..sebab tdo buas sgt kot..haha..

kwn2 aaku yg pening2 lalat tu bukan apa, sbb depa x biasa sgt kna cucuk nii..lain la aku..selalu sgt main ngn benda alah cam jarum nii..berapa bulan sekali kena pi check darah..kjap2 check darah..nak buat mcm mana, orang sakit mcm ni laa..last pgi cek bulan 6 hari tu, darah aku > ats 60 bawah 50..sah!! mmg tahap kronik dah..tp oke la tu..yg bawah naik jugak 10..klu x hari tu 40..kena cucuk dua2 tgn tambah air darah bagai..yg cucuk tu pulak student2 yg baru belajaq..mai plak dr seberang sana nu haa..sabah sarawak..cucuk x kena urat sikit, cabut..cabut..ccabut..mmg la aku suka sgt kn..hbs katil2 kena darah habis..paling ngeri kena cucuk dkt tulang sbb tgn dh x boleh terima jarum..drpd aku ni x penah2 nangis bila tima cucuk, tu la first tima aku nangis gila2, menggelupur ats katil di usia 19 tahun!!!! OMG!! syg nurse tu sgt2..padan muka kena marah dengan doktor..haha..

tapi suntikan HPV kedua ni time bulan posa..aceno niii..???????



hahahaha nampak ngeri tak???

No comments:

Post a Comment