Monday 28 September 2015

Takdir Apa Ni?






Teringat masa luahkan masalah dekat chaq....cakap kt chaq hati aku x dak sikit pun dekat irul....lepas panjang lebaq cerita kat chaq, ayat pertama yg kluar dr mulut dy...""Hang teringat dekat Luqman lg ka b?"" Gulpp~ x kan aku nk cakap ha kn, nak mampus kena ceramah..tp tu jawapan plg tepat kot aku rasa...ntah laaaa...aku x kata yg aku x akan kawen dgn org lain selain dr Luqman...tapinya, aku x taw knp dlm apa2 situasi, mesti Luqman jugak yg aku teringat...chaq, betul la tu..betul dah tu hg teka...betul sgt2...tp.......aku ada pilihan utk cakap "ha" ka? hmm....

Apa yg ajaibnyaa, malam tu aku teringat sangat2 kt Luqman,...rasa nk jumpa nk luah semua masalah kt dy....tup2 semalam masa p kedai syafa sbb nk beli revive kt abah, ada satu suara tegur masa nak balik kedai.....""Lama x nampak??""  angkat muka, tgk someone yg sgt aku kenal, walaupun x jelas sbb lampu jalan x berapa terang..Allahuakhbar...mcm diseru seru pulak.....dy ada depan mata..Luqman ada depan mata....Allah...sebab jantung masa tu mcm nk melompat keluaq, so jawab ja soalan dy tanpa tgk muka..alhamdulillah sihat..dy ckp amboi sombong dy la ni....kita bukan sombong laaa..kita terkejut la masa tu....jantung ni ha, dup dap dup dap....

sampai kt kedai, bg air revive kt abah, terus lari masuk bilik...jeng jeng jeng...air mata dh turun macam air terjun...sungguh rindu dy sgt2.....sangat2...Allah ja yg taw..tak pernah luah kat sapa2 melainkan kt Allah dan jugak kt dlm blog ni...moga2 Luqman rasa rindu yg menggunung ni dekat dy....

cari punya cari dlm fon, terjumpa msg lama dy..call no tu..DAPAT!!. then letak fon, d plak yg call..mmg x angkat la cta dy...mulut krem..haha..msg2 punya msg, mengaku la jugak kita ni sapa...tba2 dy tanya pasal reza..terkejut terus...mana dy taw...puas pk, baru teringat..masa zaman belajaq dulu bnyk masalah luah kt dy...so mesti salah satu mslh tu psl reza..kalau x dy taw mana kn...

dy ckp dy rindu??? betul ka???  boleh caya ka?? x mimpi kan ni?? aiiiissh, kita rindu pn rindu tokwan jugak laaa..tp segan nya nk mengaku...apa2 pun kita doakan tokwan selamat dunia akhirat..p Lubnan nnt, betulkan niat utk jihad fi sabilillah ok....semoga selamat p selamat balik...aminnnnn..

3 comments:

  1. Luqman pegi berjihad ker??

    Kadang2 sy dok tggu saudri update crta psal luqman....tringin jugk nk bdepan dgn dia...apa yg istimewa sngt luqman tuu...nnti updte bnyk crita lg...In Shaa Allah sy akn follow crta saudari....Cerita menarik dan Pelik....

    ReplyDelete
  2. Luqman pegi berjihad ker??

    Kadang2 sy dok tggu saudri update crta psal luqman....tringin jugk nk bdepan dgn dia...apa yg istimewa sngt luqman tuu...nnti updte bnyk crita lg...In Shaa Allah sy akn follow crta saudari....Cerita menarik dan Pelik....

    ReplyDelete
  3. menarik dan pelik??? Dy kerja TUDM....insyaAllah klu dy perbetulkan niat dy utk berjihad, maka syurgalah tempat dy...

    ReplyDelete