Wednesday 26 August 2015

Aku Bukan Nabi

Aku ada terbaca dalam facebook baru2 niii.....KITA NI SAPA LA SANGAT KAN TAK BOLEH MAAFKAN DOSA DAN KESILAPAN ORANG LAIN SEDANGKAN RASULULLAH PUN AMPUNKAN UMAT DIA...yang tu betul aku tak nafikan nabi pun maafkan umat dia....tp cerita dia sekarang sejak aku ngan family aku bukak kedai makan dkt pdg serai ni kn, orang asyk dok hantaq "benda"  jaaa...mungkin setengah orang akan fikir...wujud lagi ka benda-benda mcm ni????? senang aku jawab, tak kena x taw.......mcm makndak aku...dulu2 x caya bnda2 nii..karut la apa laaa....sekali kena sampai menyorok bawah meja makan..lepastu baru laa percaya...ok dah!!

Berbalik cerita pasal keluarga aku..kami ni sampai dah x taw dh nk p berubat kat mna....bukan aku nak kata semua bomoh and ustaz yg kami jumpa tu ikhtiar tp x dak perubahan....cumanyaaa, lepas lega org hntaq balik..berubat lagi, lega pastu org hntaq balik.. ..sampai dh letih dh kmi niii..berpuluh-puluh org dh kmi p jumpa utk berubat.....alhamdulillah la sekarang tgh berubat dkt someone area bukit hijau...nampak la jugak perubahan sikit......ok, dan lg satu aku nak cerita ni pasal jd apa kt aku kelmarin.....

aku rasa sakit kt bahu aku tu malam sebelum tu lg....tp aku buat derrk ja..then pg tu bila aku start tlg kt kedai mak aku niii, sakit tu makin teruk..aku p duduk atas katil aku..punya la sakit sampai pecah rekod aku, aku menangis sampai merah muka2...sblum ni aku x penah nangis pun even masa berubat sebab "sakit2 ni".....tp kali ni lain sakit dy...sampai aku tarik nafas (bernafas) lagi sakit bahu aku....aku x tw cmna nk describe sakit tu..rasanya mcm tulang bahu aku kena paku..ataupun macam kena tetak 14x....mcm tu la sakit dy...dan yg pasti masa sakit tu aku susah sgt2 nak bernafas...aku cakap kt mak aku..."mak, depa nak buat bg adik mati ka"......last2 mak aku call la org bukit hijau tu ..kami pggil dy pakcu...dy "tarik" dr jauh..alhaamdulillah kurang sikit...masa aku solat asar tu, time nk sujud, Allah ja yg taw mcm mna sakit dy...aku rasa mcm tulang bahu aku luruh atas sejadah...bergenang ayaq mata aku...

lps hbs solat semua tu, aku duduk kt depan kedai laaa..aku terpikiaq, selagii org tu x mai mnx maaf kt aku ngn fmly, aku x rasa aku boleh maafkan dy....yg sakit hati sgt tu pasaipaaa..hidup berjiran...bukan dok kacau ampa pun..bukan dok buka kedai makan sama2 pun...ishhhh laa, sakit hati kat mana....seriously masa sakit tu aku cuma fikirkan mati jaa..sakit yg teramat sgt yg aku x pernah rasa sepanjang hidup aku.....so doa doakan laa aku ni mampu nak maafkan "HG" sebelum hang mati masuk kubur...hg buat mcm ni mcm hg x takut langsung azab Allah Taa'la...

sblum ni hg hntaq bnda hg kacau aku msa tidoq malam2....aku nampak berdiri elok ja sebelah aku...kali ni hg nk buat bg aku sakit teruk2 pulak..x pa laaa..aku redhaa..aku ikhlas...kalau hg rasa hg mati esok ni hg confirm masuk syurga, hg teruskanlaaa..

BAWAK-BAWAK BERTAUBATLAAA..............kalau aku mati dulu sebelum hg, aku tak rasa aku mampu maafkan hg..

No comments:

Post a Comment