Saturday 22 August 2015

Syurga Buatan Manusia

Issshh aku sedih betul la..sedih sedih sedih..sedih sangat sangat sebab aku biaq ja kemungkaran berlaku depan mata aku..aku x buat apa2 pun melainkan membenci dalam hati..dan aku juga sedaq yg membenci dalam hati tu adalah selemah-lemah iman..

Haaaaiishhh ni la susah dia kalau kedai topup cina yg jual no ekoq bukak sebelah kedai makan aku..order air, masuk kedai cina, ambil kertas no ekoq, mai duduk kt meja balik...habis minum air, tgglkan kertas tu atas meja..aku yg nk angkat cawan ni pon geli nk pegang nk buang kertas tu.....tambah memalukan bila sebilangan BESAR yg beli no ekoq tu adalah org MELAYU..bangsa aku sendiri..

aku teringat satu peristiwa niii..agak lama jugak terjadi..pakcik tua mintak no dekat sorg cina yg tgh minum kt kedai aku..taw apa jawab cina tu..?? aiyoooo sy x main no ekoq..lagipun HARAM....nah setepek kt muka..x rasa malu lg???? mmg x tw malu lgsg..kalau kena pulak ong depa, esoq mai order minum ramai2, bgitaw pulak kata menang no..Ya Allah.......kat mana maruah ISLAM pakcik?? kat tapak kaki ka..sedih..nak cakap lebih2 satg kata mulut memandai mandai..nk halau, satg kata biadap..org boikot kedai mak aku pulak..haiiishhhh SAKIT HATI!!!!!!

No comments:

Post a Comment