Sunday 31 January 2016

DUA PERISTIWA DUA MALAM LEPAS


Assalamualaikum



Ok, ada dua bnda yg nk cerita even malas tahap dewa nk menaip...tapi terpksa rajinkn diri yg tgh malas ni...

First skali, 2 hari lps pepagi dlm pkul 11, dh bawa comel p klinik haiwan kt kelang lama(kilang lama)...Puncanya sebab 2 hari dy hilang..hampir2 aku nk buat report polis..haha..tp serious....pastu mak aku trjumpa tgh trbaring blakang kedai...keadaan comell sgt x bermaya..letak dy trus jatuh..makan x nak smua x nk..mulut dan telinga puucat..dua hari jaga still x nak makan..dah takot dh ni..ya laaa, kucing ni umpama nyawa aku kot..diorg separuh dr hidup aku.....so bila p check doctor, ada lg kucing yg lg kritikl dr comell..ada yg dh kena virus, dh jangkit paru2.....tp doc still cuba selamatkn..hbs tu, giliran comell, doc ckp mujur x kena virus..nafas dy stilll x berbau..dan doc ckp,comell trlalu kurg air..doc tnya nk tggl situ atau balik masukkn air sndiri..aku pilih utk rwat sendiri..bkn apa, klu tggl situ, mmg siap duit la jwbnya.....so doc pn tnjuk la cara nk inject comell, nk masukkn air dlm badan..first time x nangis bila bwk kucing..slalu msti lncun dgn air mata..bila balik, pksa comell mkn, siap pkai picagari lg..nmpk la perubahan skit..ubt start mkn esok..mlm esok tu, Ya Allah, tketaq ketaq nk inject comell..bkn takut tp x smpai hati..jarum tu besar pnjang dan btul2 tirus..dr abah uli tepung, buat ketul smpi hbs laaa, masih x inject2 lg..bismillah kt 40 kali dh kot..haha....last2 boleh jugak dgn jayanya....so smlm skali buat trus boleh...kini pastilaaa, yg aku mmg layak jd doc..hahahha...perasan!!

Second, semalam ada customer bg aku yg agak biadap sbb masuk2 kedai trus cas fon..satu ibu plug smpai 2 3 wayar..tba2 trpdam hbs lmpu lua smua....apa salahnya klu hg mnx izin dlu..abah aku trpacak kt tong roti, mak aku dok jalan p balik p balik, aku pon dok thegeh hegeh bdiri kt situ..kami yg owner kdai ni dh mcm tunggul kt situ..mak aku ckp smbil lawak2 la ngn dy x mau bg terasa..mak aku ckp, haaa ni nk kena cas ni...dy ckp boleh2 x dak mslh...3 jam kot hg duduk!!!!!!! mai time nk bayaq ayaq ngn nasi, sepatutnya 5 ringgit, aku kira 6 rggt..hg boleh ckp amboiii yg tu pn nk kira..aku diam psl aku x mau meletup kt situ..angin dan baran aku jgn dijangka..aku dh bnyk berubah! amaran!!! awat, hg ingt klu kami p byg duit ltrik, kmi boleh kata, tolak seringgit sbb bknn kami guna, ada org tumpang cas...hg ingt boleh??? pastu hg nk angin2....bnda kecik..x mau byq jgn guna..as simple as that...lps ni klu hg buat lg seriously aku baling aa kt muka hg..jgn uji aku...titik!!


No comments:

Post a Comment