Tuesday 10 September 2013

ALLAHURABBI....KUATKAN AKU..

Dah lama x updates status..sumpah mmg busy..time2 nk dekat final ni mmg busy memanjang..dgn assingment berderet-deret, present sana present sini..ohh awesome..baru sem 3 tp.....aiiisshhh..hahha..tp sepanjang x updates status dkt blog niii, macam2 hal yg jadi dlm hidup ni..happy and sad...tapinya sad yang lebih banyak..sentiasa updates cerita dlm hati sendiri..ya la dh x smpat updte dkt blog..hati niii penuh dgn crita psl tuan dy..

SAHABAT-selalu org doa nak sahabat dunia akhirat..tp sepanjang aku hidup 19 tahun 5 bulan 24 hari ni,  sahabat yang benar2 sahabat sukar dicari..tapi aku tetap bersyukur dengan sahabat2 yang ada di sekeliling aku sekarang..roommate?? alhamdulillah..mereka yg paling rapat dengan aku..plg fhm aku..tp aku sedar..hubungan kami sedikit renggang  sekarang..mungkin puna daripada aku..sbbnya aku ada terasa sedikit dengan depa..aku dh cuba pendam sekuat daya aku..tp ak x boleh..mmg aku jnis smula jadi ada mslh, ak kna luahkan..bila luahkan..the end mcm nii..aku x marah nad crta kt roommate aku..sbb dy x nk tgk kami msm2 muka dlm satu blik..tengkiu nad..tp bila roommate sndiri dpt tw, depa pn rsa serba salah, mula bg prhatian kt aku..tp...?? aku ttp dpt rsa hbngan kmi x smesra dlu..nk mlawak pn mcm takut2..ok jujur!! AKU RINDU HUBUNGAN KITA YG DLU..demi ALLAH, aku x cemburu lgsung hbngan alia ngn nani..nk jeles buat apa laa, satu bilik duduk kongsi..sumpah aku x cemburu, tapi aku TERASA..kdg2 aku mcm ckp sorg2 dlm blik..sorg x bg respon..aku cuba phm..x pa nabila..depa x dgr kot hg ckp..ok, aku diam......tp bila org lain ckp, respon & feedback, mesra gila x mcm aku..boleh sembang2 ketawa bagai...aisshhh dh knp..aku tertanya-tanya..tgh2 aku ckp, ada yg potong, aku trus terdiam..pastu x tnya balik..hati aku???? adessss sakit sikit..ok x pa nabila..no prob..tapi sampai bila kan nk pjuk hati..kadang2 kita tgh crta, boleh blah buat x tw..OMG.....hati, jgn sakit lg..kadang kala dlm hubungan persahabatan, mmg x selalunya indah..tu aku faham..dan sampai skrg aku cuba faham..salah aku jugak..duduk dalam bilik ni klu dh boleh mengadap laptop, bom meletup pun x dgr......SORRY SAHABAT..MY MISTAKE..

KAWAN KELAS-jujur, kadang2 aku x boleh nak kawal kemarahan aku..jadi roommate aku la yg jadi mgsa kna dgr suara sumbang aku nangis2, sakit hati crta and luah kt depa..aku tau..kita masing2 dari group lain..baru kenal..baru kawan..tapi pleaselaaa..sama2 jaga hati jaga perasaan..ni nak crta secret bagai, crta dpn2 kita..tp dok bisik2..kdg2 tgn aku mcm ringan nk lempang sorg2..x nk crta x pa, tp x pyh dok tayang sgt yg ampa ada rhsia macam smpan rahsia negara..aku x mau pn ambik tw bnda yg x dk kna mngena aku..bila ampa sama2 ampa gduh, mai maki2 marah dpn aku..pdhal ampa pn sma jaa..lagi satu..YA ALLAH..awatla mcm nii..dh tw shera ada kls business, aku patah balik p ambik purse dkt shera, ampa x boleh ka tggu aku sat, kita balik sama2..boleh tggai aku sorg2 balik..mcm ni kawan???? bila ampa sakit hati, pndai ampa dok maki sana sini..hbs aku??? mntang2 aku jns diam, aku slalu buat smua, ampa nk buat apa smua aku turut, aku x kisah, ampa boleh buat mcm nii...betul kata hg zu..aku pn mmg x sabaq nk hbs blajaq..dugaan Allah bg kt aku kadang2 buat aku jatuh tersungkur terus..aku mmg tak kuat..dlm group sndiri hg kata aku, aku kata hg, kwn nu x puas hti kt kwn ni, kwn ni x puas hati kt kwn nu..apa benda niii............

MIRA- I REALLY NEED YOU..ampa kt bank semangat kami..hahaha..berapa banyak rahsia kami, rahsia keluarga kami, masalah kami yg ampa taw kn..tengkiu mira..selalu ada untuk kami..kami ingat lagi..ampa ada cakap..nabila dy kuat, tabah kn..blajaq kt mna, kawan ngn sapa pn ok ja...betul mira..tp tu luaran jaa..dlm hati???? parah sgt2 dh mira..kami rindu ampa sgt2..rindu jemy..rindu intan..rindu kin..rindu kita pi kelas sama2 dulu..rindu study sama2..hang out sama..kenapa antara kita, Allah pilih kami dpt kls asing..knp kami yg Allah turunkan ujian niii..kami selalu tertanya-tanya..ALLAH TURUNKAN UJIAN SEBAB ALLAH TERLALU SAYANG HAMBANYA..ALLAH PILIH YG BETUL2 DIA SYG JA UTK TURUNKAN UJIAN..tp miraaa, kami x kuat pun..sabar makin tipis dah..bila pkir nk bhnti, sayang pulak..dah sem 3..x taw la mira..betul kot..Allah syg kami..betul mira..ada hikmah semua nii..betul mira..kami insan terpilih..

Doakan kami kuat..kami taw kami bukan lemah sgt..cuma kadang2 tertewas jugak..terlalu berat semua niii..rindu ampa..kirim salam dekat jemy, intan and kin..doakan kami selalu k..



No comments:

Post a Comment