Saturday 14 September 2013

TERIMA KASIH UNTUK PERTOLONGAN ITU..

ASSALAMUALAIKUM........

Hari ni alhamdulillah..kondisi semakin baik..cepat diluahkan, cepat jugalah baiknya..idok gitu teman?? haha....sebelum nii, nangis ja tak henti2..mcm budak kecik..ada msalah nangis ada masalah nangis..tp air mata tu bukan melemahkan, tetapi membangunkan..betul laa tu kot..malam tu rasa lemah sangat2..dah x kuat nak melangkah..sampai nekad nak berhenti belajar..tp syukur pada Allah..da insan yg sudi dengar masalah..aku ni jenis yg susah skit nak cerita segala benda masalah yg aku ada..x semua or boleh aku cerita..cuma yang betul2 aku percaya dan SELESA sahaja..noktah!!..haha..

malam tu terima kasih buat Luqman Ismail sebab masih sudi jadi pendengar setia even kisah kami dah lama TAMAT..tapi PERSAHABATAN tak pernah jumpa titik noktah..aku syukur..walaupun mlm tu aku mmg nak luah dekat dia..tp masa dy dh agkt call tu x nak luah pun sebenarnya..sebab aku takut kalau dia kata aku masih manja mcm dulu la, x matang lagi laa and bnyk lg laaa..tapi, tu la SATU benda yg dia x ubah dari dlu..dy sentiasa dpt detect segala mslh yg ak ada..tu yg sgt2 aku kagum..elok ja dy ckp, " janganla nangis..relaks dulu, pastu cerita", sumpah masa tu memang gila2 x tahan, nangis mcm perempuan gila hilang anak dah..terus aku luah semua, x da satu pun yg tertinggal..dh x da rasa malu dh dekat dy..biaq laa klu dy nak kata aku apa pn..hahahhaha..mmg rasa better sgt2 bila dh luah semua..sebab tu orang selalu cakap, klu ada masalah, kita kena luahkan, baru rasa baik..mmg betul pn..malam tu sy sanggup dengar suara sumbang aku nangis smpai 48 minit berapa saat ntah..aku pn dh lupa..patut telinga aku panas semacam jaaaa..banyak yg dy nasihatkan aku....thanks tokwan..haha..dy siap promosi diri dy lg, klu ada apa2 masalah call ja dy...dy sentiasa dgr..dan terima kasih sekali lagi untuk itu..dh habis luah segala bagai, ak ada ckp yg esok tu (jumaat) aku nk kluar ngn kawan2..tiba2 dy pesan, nk kluar pakai elok2, bukannya laki, tapi perempuan..sejujurnya, jantung aku masa tu, KEDEBOMMMM!! hampir2 meletup..taw sbb apa???? sebab tiba2 ja aku teringat dy laa insan paling banyak nasihat aku selain dari mak abah aku..hampir2 menitis jugak kristal mahal aku nii, tapi buat apa kn..benda dh lepas x baik dikenang lg....dy masih mcm dulu..suara smart dy..sikap ambil berat dy..ketawa dy..x da yg berubah..MAN, semoga Allah pertemukan man dengan perempuan selayaknya untuk man..walaupun mlm tu kita ada juga sembang psl kisah lama kita, tp nabila x penah dendam dalam hati..walaupun man ckp man menyesal, nabila pn menyesal jugak dengan apa yg jadi, tp nabila tetap percaya semua tu ada hikmah yg Allak still sorokkan dari kita..yg penting PERSAHABATAN kita jgn pernah putus ok..

man kerja elok2, jaga kesihatan, makan minum jangan tunggang langgang kan,dan solat jgn tinggal..PALING penting, kawen nnt jgn lupa pggil, faham?? nabila x nk miss hari bersejarah tu..cari perempuan elok2, dan yg sangat2 lah penting, cari yg boleh paham dan terima sikap panas baran man tu..haaa tu dia, pesanan yg agak panjang lebar tapi penuh detail..hahhahahahhaa..malam tu bila luqman ckp dy tgh "kawan" ngn seseorg skrg ni, isssshhh aku x tw la knp jantung aku gedik dok bedegup kencang...uissshhh biar betik..aku dh x da apa2 perasaan dh, dh anggap dia abg aku dan sahabat dunia akhirat aku..sapa pun pilihan dia aku tumpang gembira..nak kata aku jeles, x jugak..jantung aku ni silap timing nk bedebor pn..apa laaaa..aku tawu, Allah tengah pepare yg baik untuk man dan untuk aku..

letih dah taip..so sekarang nak chow dlu sbb assgnment tgh bertimbun-timbun sebab kena hantar esok..bye2..assalamualaikum :D

12 comments:

  1. In Shaa Allah..
    Syukur saudari ada shbat mcm tu..
    Bnda pahit or manis,jdikn sume tu kngn..
    Kwan dunia akhirat..
    -berkat n restu makabh yg pntng..
    -matang ckit
    -jgn nk qeyau jaa..

    ReplyDelete
  2. In Shaa Allah..
    Syukur saudari ada shbat mcm tu..
    Bnda pahit or manis,jdikn sume tu kngn..
    Kwan dunia akhirat..
    -berkat n restu makabh yg pntng..
    -matang ckit
    -jgn nk qeyau jaa..

    ReplyDelete
  3. insya Allah...terima kasih..x qeyau dh :)

    ReplyDelete
  4. ??? issshh seriously nk taw ni sapa

    ReplyDelete
  5. Mmbe fb saudri...selalu follw pkmbngn n crta saudri...

    ReplyDelete
  6. x friends pn...tp rasanya sy dh add..

    ReplyDelete
  7. Ooh yaka??xpala klw mcm tuu...
    Nk nma fb luqman ismail bleh x??
    Nk knal jgk..

    ReplyDelete